شرح کامل ماجرای پیشنهاد پرداخت پول به امام خمینی

 

شرح کامل ماجرای پیشنهاد پرداخت پول به امام خمینی
امام خمینی نامه شاه را پس فرستاد
آقای معین الدین اسلامی به دنبال خبردیروز خبرگزاری فرانسه درمورد((ماجرای 20میلیون و 40میلیون داده بود جریان کامل و حقیقی این ماجرارا بشرح زیر برای ما فرستاد :
در سال 1342بعد از انکه علمائی که دستگیرشده بودند از زندان آزاد شدند همگی در منزل آقای جم در قلهک مستقر شدند .روزی نعمت اله نصیری که در آن وقت سر لشگر بود با نامه ای از دربار که آنرا در سینی گذاشته بود وروی آن حوله ای کشیده بود باکسب اجازه وارد اتاق شد ونامه رادر مقابل حضرت آیت الله خمینی گذاشت .
آقافرمودند :چیست ؟
نصیری پاسخ داد:نامه
آقاگفتند:از چه شخصی است؟
نصیری :از شاه
فرمودند :سئوال می کنم
نصیری :بفرمائید
نویسنده نامه مسلمان است
یا غیرمسلمان ؟
بطور قطع مسلمان است
به معتقدات مذهبی علاقمند است یانه؟ بله
در امور دینی مقلد است یا مقلد (به فتح لام) مقلد (به کسر لام )است چون من مرجع تقلید هستم لذا باید از من تبعیت کند نه من از او روی این اصل دست به نامه نزدند ومعلوم نیست که درنامه چه بود همان وقت موضوع پول مطرح شد که مقداری پول دراختیار آقا بگذارند که کاری به کار دستگاه نداشته باشند فرمودند:
من ده برابراین پول رامی دهم تا او رفع شر بکند از کجا چنین وجهی را تامین می فرمائید؟
به نمایندگان خود در تمام شهرستانها قراء وقصبات و بخش ها می گویم به مردم اعلام کنند هر کس با شاه مخالف است یک تومان بدهد بنا براین ظرف یک ساعت 20میلیون تومان جمع می شود بدون این که تحمیلی به بودجه مملکت بشود.
تنظیم وتفسیرونگارش:رضا معصومی
روزنامه اطلاعات 25دی ماه 1357

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : | | نویسنده : رضـــــا مـــعـــصـــومــی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • پیروان
  • تراکتور دوسلاری
  • داده پردازی سیناد
  • بازار سی صد و سیزده